آخرين آمار زلزله تبريز
واحدبسیج دبیرستان نرجس دختران فاطمه
حوزه بسیج شهید مطهری -شهرستان برخوار اصفهان

به گزارش جام‌جم آنلاين با گذشت حدود 17 ساعت از وقوع زلزله 6.2ريشتري عصر ديروز در استان آذربايجان شرقي كه كانون آن در جاده ورزقان- اهر قرار داشت،  عمليات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده پايان يافته است و بر اساس آخرين آمار مخابره شده تاكنون 250 نفر از هموطنان در اين حادثه جان خود را از دست داده‌اند و بيش از 2 هزار نفر نيز مجروح شده‌اند.

 

زلزله در ساعت 16:53 دقيقه روز گذشته رخ داد و بلافاصله بعد از وقوع زلزله تيم مديريت بحران در استانداري آذربايجان شرقي تشكيل شد.

 

"حسن قدمي"، معاون وزير و رييس سازمان مديريت بحران كشور كه در منطقه حضور دارد از برگزاري جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان آذربايجان شرقي با حضور "مصطفي محمد نجار"، وزیر کشور خبر داده است.

 

سفر وزير كشور به مناطق زلزله‌زده

 

 مصطفي محمد نجار ـ وزير كشور ـ صبح امروز از طريق فرودگاه تبريز وارد منطقه شده است و هم‌اكنون مستقيما وضعيت رسيدگي به حادثه ديدگان را بررسي مي‌كند.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر نيز كه از نزديك در جريان كمك‌رساني به مردم زلزله زده آذربايجان شرقي قرار دارد از پايان عمليات جستجو و نجات و توزيع چادر و پتو ميان زلزله‌زدگان خبرداده و گفت: با توجه به شدت حادثه 92 تيم امدادي شامل 863 امدادگر در منطقه حضور دارند و 71 دستگاه آمبولانس و 40 دستگاه خودروي عملياتي وظيفه پوشش امدادگران را بر عهده دارند

محمود مظفر در تشريح آخرين اقدامات امدادي به مردم آسيب ديده ورزقان و اهر گفت: شب گذشته در ميان زلزله‌زدگان اهر، 4329 تخته چادر و 9147 تخته پتو توزيع شد.

 

آماده‌باش گروه‌هاي پزشكي و اورژانس در مناطق زلزله‌زده

 

دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت نيز از آماده‌باش كامل گروه‌هاي پزشكي و اورژانس در مناطق زلزله‌زده خبر داد و با اشاره به اين كه روز 500 گذشته واحد خوني براي زلزله‌زدگان ارسال شده است، گفت: ارسال كمك‌ها به بيمارستان‌هاي سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل همچنان ادامه دارد.

 

دستور هيئت دولت براي بسيج نيروها در راستاي كمك به زلزله‌زدگان 

 

اعضاي هيئت دولت پس از وقوع زلزله ضمن اعلام پيام تسليت به بسيج نيروها براي امداد رساني به آسيب ديدگان دستور دادند. متن پيام تسليت اعضاي هيات دولت به مردم شهرستان‌هاي اهر، ورزقان و هريس به شرح زير است:

خبر وقوع زلزله در استان آذربايجان شرقي و كشته و زخمي شدن تعدادي از هم‌وطنان عزيزمان موجب تاسف و تاثر گرديد.

هيئت دولت جمهوري اسلامي ضمن عرض تسليت و ابراز هم‌دردي با همه داغداران و آسيب‌ديدگان اين حادثه دردناك، در شبي كه تقدير همگان مقدر خواهد شد، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهي كشته‌شدگان، شفاي عاجل مجروحان و صبر و شكيبايي بازماندگان و آسيب‌ديدگان را مسالت دارد.

دولت از ستادهاي حوادث غيرمترقبه و ديگر نهادهاي مسئول در استان مي‌خواهد با بسيج امكانات، پشتيباني‌ها و كمك‌هاي لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند. همچنين لازم است مسئولان استان‌هاي هم‌جوار، امكانات و تجهيزات امدادي و ساير كمك‌هاي لازم را در اختيار آن استان قرار دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, :: 11:45 :: نويسنده : داوری_فرمانده واحد دبیرستان نرجس

درباره وبلاگ

واحدبسیج دبیرستان نرجس دختران فاطمه (س)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان واحدبسیج دبیرستان نرجس دختران فاطمه(س) و آدرس basijnarjes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 131
بازدید کل : 2048
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1


Pichak go Up


استخاره آنلاین با قرآن کریم

فال امروز


IS
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
دریافــــــــت کد

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر